lördag 6 juli 2013

Follow the stream

I årets Melodifestival så var det en låt som stack ut, med sitt lugna tempo - Louise Hoffstens. Låten växte ju fler gånger man lyssnade på den... och titeln var riktigt bra....


... så jag gjorde en Art Journal med den. :)


I botten är det en sk Mop up page med blå nyanser av distress paint, Dylusions mist i teal och Texture paste genom en D. Downey mask. Tänkte att den passar bra till en sida med tema "vatten".


Jag skrev titeln i vitt för ovanlighets skull, tyckte att det syntes snyggt mot den blå bakgrunden. Och visst är den röda kräftan söt? :)


Jag byggde ihop en liten scen med ett hopplock av olika stämplar från Dylusions. Stämplarna stämplade jag på en bit akvarellpapper, färglade med Faber Castell Big Brush-pennor och klippte ut. Jag stämplade även några av stämplarna dirket på bakgrunden, så att det blev mer djup.

Bakgrunden skitade jag ner lite med en bubbelstämpel från Youdo plus en stämpeldyna i Teal så att det syntes sådär lagom mycket.


Ja just det, det var även lite glitter på min Mop up page, från en annan sida.... visst blev det coolt? :)