fredag 5 juli 2013

Kladd med Golden färger

För ett tag sen började jag kladda i art journal bok från Dyan. Jag började med att limma fast lite nät som man använder när man spaklar gipsskivor och sedan lite washitejp i olika färger. Dessa satte jag fast med lite multi-medium från Studio. Sedan tog jag fram ett antal färger från Golden Fluid Acrylic färger och målade med fingrarna ett lapp-täcke, ni ser nedan hur det såg ut innan jag fortsatte. För att dryga ut dem men inte tappa färgintensiteten så blandade jag ut dem med multi-medium från Studio bara för att testa, hade aldrig gjort det förut och det funkade. Kanske inte det mest ekonomiska så jag måste försöka hitta något billigare medium att göra det med.

Jag ville tona ner färgerna lite så jag målade över med vit gesso utblandat med vatten sk whitewash. Sedan fortsatte jag leka.
Här ser ni färdiga resultatet. Då det var så mycket färg i botten på sidan så har jag tagit mycket svart för att det ska bli en kontrast.
Jag har använt svart gesso genom en Crafters Workshop stencil, den med små pricker. Det är en väldigt finmaskig stencil så där får man använda en svamp för att dutta på färgen och kom ihåg att dutta på färg och sedan dutta av färg så att det är inte för mycket på svampen innan du använder den på stencilen. Annars kommer det krypa under stencilen. Den svarta gesson har jag även använt till att göra cirklar med hjälp av en tom toarulle.
Bokstäverna är en Dyan stencil och svart Dylusion mist. Tjej-figuren är en Crafters Workshop stencil och där har jag använt mask-delen och sprayat svart Dylusion på den och sedan försiktigt tagit bort den.
Närbild på alla olika lager. Här ser ni även att jag har använt neon-sharpie pennor för att rita blommor på frihand på olika ställen.
Måste säga att det finns oändliga möjligheter att leka med Golden färgerna, de är väldigt dryga och färgstarka så det går att göra mycket kul.

Ha en härlig fredag. Vi ska förbereda för invigningen vi har i nya butiken i Saladamm imorgon. Du är välkommen att titta in mellan 10-20 och ta del av invigningserbjudanden och se hur vi har det.

Inga kommentarer: