torsdag 11 juli 2013

Mycket Project Life nu...

Hej alla, hoppas att ni har det skönt i sommarvärmen. Idag vikarierar jag för Marie som är på semester denna vecka och jag har som många andra fastnat för Project Life. Jag tänkte visa några sidor för er idag då jag har jobbat främst med SNAP och Simple Stories, och imorgon så visar jag Becky Higgins kit istället.

Jag tar väldigt mycket kort med min mobiltelefon och så har jag dropbox kopplat till min dator så bilderna kommer automatiskt dit. Sedan så väljer jag ut ett antal foton för olika veckor som jag sparar över till separat mapp för att senare välja vilka som jag ska skriva ut till albumet. Jag har ännu inte fått någon rutin på hur jag tar kort, vilken storlek jag ska skriva ut dem i vilket gör att min process är fortfarande väldigt rörig. Jag har nu skrivit ut foton för april som månad och från maj per vecka. Dessa har jag satt in i olika former av fotofickor och nu håller jag på och dekorerar upp dem, så just nu gör jag inte vecka för vecka, kanske kommer dit sen.

Idag tänkte jag visa hur jag har dekorerat upp midsommarfesten som vi hade i vårt nya hus. Och jag har inte hållit mig till bara ett uppslag... utan det är 1,5 plus en liten extra ficka....

Första sidan. Högst upp har jag skurit en bit från ett 12x12 papper från I heart Summer från Simple stories och bokstäverna är Thickers skumgummi från American Craft.

LOVE, LOVE den nya vita pennan jag har testat, det är den vita Sharpie. En filt penna som funkar PERFEKT på foton. Så jag har skrivit och doodlat lite på foton också. Svarta pennan är signo pennan.
 Dubbeluppslag. Till vänster höst upp ser ni andra sidan på den utskurna Simple Stories pappret från I heart summer. Övriga papper är olika SNAP cards i storlekar 4x6 och 3x4, jag har blandat hej vilt SNAP och I heart Summer, även om det är olika serier så passar färgerna vildigt bra tillsammans.
 Småbokstäver kommer från MME och olika washitejp, både Trendy Tape och några privata.
Här ser ni den lilla extrafickan, det är från SNAPs extra fickor, jag har tagit en förpackning med 5 olika blandfickor som jag använder tillsammans med American Crafts plastfickor och Echo Parks Photofreedom. Ni kommer se detta när ni ser mitt album visas i bloggen senare.
 Här har jag vänt på extrafickan så ni ser baksidan på den och hela sista sidan. Här var fotorna lite mindre än 10x15 så jag valde att skära till craft-cardstock för att ha det bakom fotona och dekorera med washi-tejp och doodla med vit sharpie penna. Jag ville inte slösa på SNAP som knappt syns bakom fotona så därför blev det craft och det blev inte så rörigt då vilket jag gillar.
I år kommer mitt album som jag håller på med följa med på husvagnssemestern så att jag kan dekorera färdigt de sidor där jag har framkallat foton till...

Ha en bra torsdag!
PS ej komplett länkning då det krånglade, får lägga till sen.

Inga kommentarer: