lördag 20 juli 2013

Bottles of life

Ofta håller jag utkik, runtomkring mig, efter bilder som jag kan använda mig av i min Art Journal.


För några veckor sedan såg jag en jätteläcker reklambild för ett visst vitaminvatten. Den rev jag ut och sparade, till mina arbetskollegors förvåning... vet inte hur många gånger jag har försökt att förklara det här med Art Journal för dem. :)


Tekniken som jag använt på denna bakgrund blir det så läcker effect av, tycker jag. Jag använder mig av gesso, och två olika nyanser av samma akrylfärg. Sen när jag målar ut den, med fingrarna, så låter jag färgerna blandas lite, men inte helt... det blir en slags marmoreringseffekt. :)

Jag stämplade även med en rosa Distressdyna och en Crackle-stämpel för att skapa lite mer djup, men ändå hålla mig till samma färgskala.


Modpodge är ju av samma bas som akrylfärg, så medan färgen fortfarande var våt så tryckte jag dit bilden. Och den fastnade fint. :)

Sen doodlade jag lite runt flaskorna och satt små pappersremsor över loggan på flaskorna och skrev dit egna innehåll.



Inga kommentarer: