lördag 13 juli 2013

Boys will be boys

Ännu en AJ om killar... kanske är det nått som ligger omedvetet i mina tankar... ;)


Nu känner jag mig hemma igen, när jag är tillbaka bland en massa härliga färger. :) Jag har använt en mask från Dylusions, som jag har stöplat svart akrylfärg igenom. Denna mask kommer med två (minst) möjligheter: Antingen använder du dig av killen, eller så använder du det som är runtomkring - som jag gjort här. Gick det där att förstå? :)


Åter igen har jag använt en Mop up page som bakgrund. Ni ser lite hönsnät-mask till vänster, det svarta till höger är en träd-mask, sen är det massa olika lager av Distress paint, dylusions mister, Heidi Swapp-mister, och textute stämplar. Jag älskar verkligen mina Mop Up pages, oftast.... och gillar jag den inte så lägger jag gesso över alltihopa. Ibland skiner misterna igenom, men det skapar bara en cool effekt - man vet aldrig riktigt hur bakgrunden ska bli. :)


Jag använde också Liquitex Gel medium - white flakes, som jag hade över från en annan sida. Om ni tittar noga på killen i svart så ser ni hur gel mediet lagt sig då jag "stämplat" med masken. Och jag gissar att den svarta akrylfärgen inte riktigt fäste på mediet.


Titeln har jag lånat från Dyan Reavelry, och det är sååå sant. Håller ni med mig? ;)


Måste visa er en närbild till.... Så snyggt! :)



Inga kommentarer: