söndag 1 december 2013

Ett grattiskort..

Jag gör inte så många kort och de jag gör är mest till husbehov, när närmsta släkten och vänner fyller år. Men det är lite roligt att överraska, så ibland när någon fyller jämt så skickar jag ett kort i alla fall. Nu är det en av mina morbröder som fyller 60 år och honom ser jag med ett par års mellanrum. Så ett kort när han fyller år kanske kan glädja lite grann..  Detta är i storleken 6*12". Jag valde ett läckert mönsterpapper (302- to-do list, från Farmhouse) som jag vek på mitten. Detta har dessutom en baksida som är randigt, som ett block, så det var enkelt att skriva en hälsning inuti..  Båda de gröna pappren jag klippt till vimpeländar på, är från samma serie.
Den stora tagen med svart, prickig bakgrund är en journalingruta från Kaisercraft - 75 cent.
Alla papper är "skitade" i kanterna med en brun ton av de ergonomiskt vänliga chalksen från Prima.
Genom de två stora öljetterna trädde jag lite band. Lite facetterad bling för att reta ögat lite.

 
Jag måste berätta att Scrap-Perra har fått in den superbraiga hörnrundaren från WRMK. Jag har använt den både på journalingkortet och på själva kortet. Den är enkel att hantera och fungerar jättebra för mig som har ganska ont i händerna emellanåt. Fäll ut flikarna i "huvudänden" så blir det en 90* vinkel. Lägg ner pappret emot och kläm åt.  Jag rekommenderar den varmt!
 
Jag hoppas ni haft en mysig helg och en fin första advent!

Inga kommentarer: