fredag 13 december 2013

Min utmaning - Färgläggning

När människor i min närhet skall beskriva mig dyker ordet tålmodig ofta upp...
Jag kanske inte riktigt håller med, men det är ju en bra och användbar egenskap, så jag opponerar mig inte så ofta ;-) fortsätt gärna tycka det!
Men om jag nu skall berätta en liten hemlis så är färgläggning något jag verkligen inte har tålamod med alls.
Jag kan inte förklara varför, jag tycker att det är både vackert och roligt, men det bara är så.
En riktig utmaning!


På Scrap Perras jätteroliga träff i Sala i lördags blev det min uppgift att göra en demo med Distress Markers, och det innebar färgläggning. Jag fick låna Mias alla nya och inte lika nya Distress pennor, och sen blev det 2 veckors intensivt färgläggande. Det här är några av alla de julkort som blev till. Nästa vecka kommer det förmodligen upp några fler här i bloggen.

Jag blev mycket förtjust i några av de nya nyanserna, Mowed Lawn, Gathered Twigs, Festive Berries och Evergreen Bough. Perfekta till julmotiv!
Beroende på hur mycket man använder en "Water brush" på färgen kan man på ett enkelt sätt styra upp hur stark färgnyans man vill ha.

Iced Spruce är väldigt fin till att tona in bakgrunden med.


Bakom motivet har jag lagt ett band som är mer som ett nät i strukturen, som finns hos Scrap Perra.
Det gav jättebra djup och struktur utan att vara täckande och jag kommer absolut att använda det fler gånger framöver. Mönsterpapperna kommer mestadels från Bo Bunny och Crate Paper. Dekorationer och bling från Prima och Bo Bunny.
Stämplarna har jag lånat av en mycket snäll vän, 1000 tack!


Min tanke är att jag skall göra minialbum av några av dessa, vi får se om jag kan visa ett som är färdigt nästa vecka. Jag brukar alltid ge bort några till jul.

Kom och öva på färgläggning på kurserna i Paper Piecing.
Där provar vi på lite olika typer av färger, inte bara Distress Markers.
Du har förmodligen mycket mer tålamod än vad jag har med detta ;-)
Kort, kortvikningar och mini album finns på kurserna i kortvikningar.

Du hittar kursbeskrivningar här.

Hoppas att du får en trevlig advents helg!


Happy Scrapping!


Therese





Inga kommentarer: