söndag 22 december 2013

Ett vinterkort.

Tänk att det snart är jul. Jag saknar snön. Och faktiskt kylan, den hör ju lixom årstiden till! Jag saknar dock inte att skrapa rutorna på bilen. Om jag får välja så tar jag en snöig decembermånad framför en snöig april. Om jag får välja, alltså..

Även om nu snön utomhus saknas, så finns det gott om fina papper som ger vinterkänsla. Bo Bunny har flera fina serier, jag har använt mig av Woodland Winter när jag gjorde mitt kort.
De fina diecut'sen- här är rådjur och en tag, kommer från samma serie. Eftersom pappret ser ut som en björkskog, så fick jag för mig att jag ville att rådjuret skulle vara lite bakom. Jag klippte helt sonika det stackars djuret på mitten och skar sedan fint vid en trädstam. Där tråcklade jag ihop djuret igen och tejpade på baksida. Främre delen av rådjuret har jag petat upp lite med hjälp av 3Dkuddar.
Detsamma gjorde jag med kanterna av tagen, men mitten av den fäste jag med tejp.


Hela kortet ser ut såhär: Enkelt. I överkant sitter en färdig diecut till. Båda alfabeten är från Basic Grey. Det lilla hittar du här. Det finns i flera olika färger, även om det just nu bara finns i vitt i webshopen. 


Inuti blev det stor skrivyta, vilket är bra när man är många som ska samsas om samma kort, till gemensam present. Så jag har dekorerat sparsamt, med lite fler diecuts. 


Det var första gången jag var hemma hos födelsedagsfiraren, men mitt på ena väggen hängde ett hjorthuvud. En 18 taggare! Såg mäktigt ut. Och jag kände mig nöjd. Så bra mitt kort passade till mottagaren.. :)
Jag önskar er alla en God Jul!
Jag hoppas ni får många scrappiga presenter och gott om tid att mysa med vänner, familj och nära. 

Inga kommentarer: