tisdag 10 december 2013

Art Journal...

Ja, de flesta av Er läste säkert Kattiz extremt frustrerande inlägg förra veckan, då hon tog sig an stilen clean and simple. Jag vet att jag skrattade hejdlöst i alla fall! Förmodligen för att jag kände igen mig i allt jag läste...
För som Ni nu vet, så har alla i DT-teamet blivit utmanade att skapa något de normalt inte gör.
Och det finns förmodligen en bra anledning till att vi normalt inte gör det heller..he he...

Jag fick i uppdrag att göra en Art Journal sida.
Bra där. Tills jag insåg att jag faktiskt knappt vet vad det är än sen gång.

Men skam den som ger sig, det var bara att blunda och hoppa:


Jag ville ha en nästan helt vit sida, med bara små små inslag av turkos och glitter.
Inspirerad av den nyfallna snön och julen.

Men för att den inte skulle kännas 'platt' så har jag fått jobba med väldigt många olika medium för att skapa struktur och dimension.


Här kan Ni se en närbild på strukturen.
Jag har använt gesso, snowtex, modeling paste, embossing, frantage och akrylfärg.

Jag har dessutom dekorerat sporadiskt med blingpärlor, samt sprayat med mycket olika glimmer mist.


för att skapa mänstret under själva texten har jag använt en mask och modelling paste.

Jag hoppas Ni tycker att den år ok. :-)
Jag har i alla fall fått lära mig något jag aldrig behöver ta hänsyn till tidigare - nämligen torktider!!

Glöm inte kika in imorgon igen, och se vad för spännande Helen blivit utmanad med!



1 kommentar:

Cilian sa...

Visst är det jobbigt att gå utanför sin "comfort zone" men jag tycker att du har lyckats superbra. Du har fått till en krispig läcker sida tycker jag!