lördag 7 december 2013

Keep changing!

Jag har skapat en till puschande sida till mig själv, och till er. Varsegod! :)


Som ni kanske har förstått (om ni läst några av mina tidigare inlägg här) så håller jag på och ändrar på en del saker i mitt liv. Och den största just nu är att jag kommit igång och tränat och äntligen börjat få ner min vikt en del. Det går att ändra på sig, om man kämpar och lägger ner en del (läs: massor) svett o tårar så går det. 

Jag började hela sidan med att grunda med Lumiere Fluid Acrylic Paint i färgen Pewter. Jag använde ett plastkort och "målade" med, så det blev alldeles slätt. Sen täckte jag sidan med en bit tissue paper från T.Holtz.


Den högra fjärilen är en privat stämpel, som jag stämplat och embossat med svart embossing pulver. Sen strösslade jag lite Aged Scralet embossing enamel över och Hot Pink Color Fragments, tillsammans med clear embossing pulver.

Det gäller verkligen att värma underifrån när man börjar embossa detta, speciellt med de olika typerna av Fragments.... annars blåser de iväg. :/ Det var lite svårt att blåsa underifrån när jag jobbade i min mini Dylusions Art Journal, men med lite bök så gick det. 


Jag har Aged Embossing Enamel - Teal på kroppen av en av de andra fjärilarna. Och Mica Fragments och Color Fragments på vingarna, som jag fäst med clear embossing pulver.

Det här är riktigt roliga produkter att skapa med, och resultatet blir så läckert. :)


Över hela sidan strösslade jag även lite Blue Embossing Enamel och Aged Scarlet. Det blev en lite frostig känsla.

I januari kommer jag att visa er en video där jag leker mer med dessa produkter.

Ha en bra dag! :)

Och en speciell hälsning till alla ni som är på Scrap-Perras julmys - Hoppas ni får en riktigt mysig dag full av kreativitet! :) Ledsen att jag inte kunde vara med, men ni klarar er säkert utan mig. ;)


Inga kommentarer: