fredag 20 december 2013

Project Life v35 med vanliga papper från Crate Paper

Tanken med Project Life och de olika korten som finns tillgängliga i storlek 3x4 och 4x6 inch är ju att det ska gå fort att dokumentera vardagen och olika händelser. Det enda som egentligen behövs är ju plastfickor, foton, kort och penna så är man redo att dokumentera.

Sedan är det många som går några steg längre och dekorerar varje kort eller uppslag med olika dekorationer såsom stickersark, washitejp, wood veneer och massor av annat som är platt och får plats i fickorna.

Och det går ju även att använda vanliga mönster papper för att skära ner det i 3x4 och 4x6 inch, sedan så finns det gäng olika mönster papper med färdiga mönster som är 3x4 och 4x6 inch som kan skäras ut för att använda i project life uppslag.

Jag har ett gäng olika core kit och annat i mina gömmor men har inte riktigt hitta den uppsättningen som ger mig en LOVE känsla... så när vi i början av veckan fick hem mönstrade papper från Crate Paper - Love Notes så fick jag en LOVE känsla. Och jag valde att göra följande uppslag (och även veckan därpå...) med dessa mönster papper. Det tar ju lite längre tid men det var SÅÅÅÅ ROLIGT att dekorera.

Det jag har använt är mönstrat papper från Crates Love Notes-serie, stickersark och flairs från samma serie, Studio Calicos Wood Veneers, häftapparat samt lite stickersark från bland annat SNAP/Simple Stories med bokstäver.

Här kommer mitt uppslag för v35...jag bara älskar detta uppslag. Jag har jobbat med flera olika mönstrade papper, både fram och bakdisa och några cut outs i de mindre fickorna.





Hoppas att ni hittar lite inspiration!!!

God jul och gott nytt år på er. Nu börjar vårt arbete med inventering som vi varvar med ledighet. Hoppas att ni får ha det lite ledigt.

Inga kommentarer: