lördag 19 oktober 2013

Happy! :)

Då var det min tur att visa upp min variant av Project Life.


Och för min del blev det en Art Journal (shocking, I know). :)

Jag har länge sneglat på de där PLkiten hos Scrap-Perra. Tanken på alla dessa kort i härliga färger och mönster har verkligen lockat mig, men jag har försökt att stå emot.... men nu är det nog dags för mig att köpa mitt första egna kit. :)

Jag tycker att det blir så läckert i allas PL-album, och är sugen på att börja själv. Men jag är lite rädd för att det skapar en onödig stress för mig att skapa ett uppslag varje vecka, så jag har en tanke om att göra PLuppslag runt de layouter som jag redan har skapat. För om jag haft med ett, kanske till och med tre foton på min layout så finns det säkert minst tjugo foton till från samma tillfälle.Och då är det ju perfekt att göra ett PLuppslag med de fotona.


Men nu till min sida. :) På bakgrunden gjorde jag en tegelstensvägg, med en ny mask från Prima. För att få till denna färg, så blandade jag modeling paste med svart acrylic ink. Först trodde jag att jag inte skulle lyckas få den så mörk, utan mer grå, men det gick bra. :)

Runt kanten på PLkortet, med text på, kladdade jag på ett medium från Liquitex - Blended Fibers, och sen (efter att det torkat) drog jag med en stämpeldyna över mediet för att få det att träda fram mer.


Även på det här kortet smetade jag på Blended Fibers, denna gång över en mask, och sen på med en stämpeldyna. Jag tycker att det blir så coolt, då PLkortet syns så bra igenom, men att det ändå är väldigt mkt struktur.


Över några PLkort i vit cardstock mistade jag först genom en prickig mask med tre olika Dylusions mister, sen drog jag på modeling paste över en ny mask från T. Holtz.

Som en sista touch satte jag dit lite rosa bling och skvätte med Lummiér Fluid Acrylics i rosa, uppblandat med lite vatten. :)

Hoppas ni får en bra dag! :) Själv spenderar jag helgen med Finnabair och Donna Downey! Jippi! :)


Inga kommentarer: