fredag 25 oktober 2013

Snabb Lo på 30 min

Snart är det Halloween!


Halloween är något vi alltid firar stort hemma hos oss, små läskigt pynt, pumpor, spindlar och så förstås den tillhörande årliga fotograferingen. Den brukar ske strax innan vårat Halloween party startar upp, och därför bli något stressad... Det är svårt att stå still när man vet att strax kommer 30 kompisar inspringandes genom dörren. Med andra ord, jag är glad om det syns någon del av mina barn på fotot. Tittar de in i kameran är det bonus ;-)


Sådana fotografier vill jag inte lägga ner allt för mycket tid på att scrappa, då blir det en snabb Lo. För mig är det en sida som tar mindre än 1 tim att färdigställa.


Här firar vi min dotters 1:a Halloween och jag har samlat ihop rest bitar av färgmatchade mönsterpapper. En del är säkert 8-10 år gamla men funkar bra till detta ändå. Några väldigt enkla dekorationer får också fungera som titel, sen är det klart.


Varje termin gör jag en ny variant av kursen Snabba Lo, den är alltid mycket efterfrågad.
På kursen gör vi då 4 st snabba Lo som går att kombinera med varandra på olika sätt, varje termin får 4 st helt nya skisser/uppslag.
Gillar man att jobba på det här sättet kan man även boka in sig på tidigare terminers Snabba Lo kurser.

Du hittar kursbeskrivningar här.

Ha ett underbart höstlov och en riktigt läskig Halloween!

Happy Scrapping!


Therese







1 kommentar:

Gunilla R sa...

Jag kan verkligen rekommendera Therese kurser. Jag är en flitig besökare sen flera år tillbaks!