lördag 12 oktober 2013

Kalender 2013

I våras köpte jag en ny kalender, och det är inte förrän nu som jag har tagit mig i kragen och fixat till den.


Det är inte så många som håller på med vår hobby, även om det känns så på träffar och forum ibland. ;) Så då tycker jag att det är lite roligt att visa upp den delen av sig själv, och det här är ett sätt som jag gör det på - genom min kalender. Plus att den gör mig glad. :)


Jag började med att använda en mask från D.Downey, som jag stöpplade Lumiere acrylic paint över.


Sen tog jag en spatel och kladdade modeling paste över en TCW mask, med löv på. :)


När det hade torkat så stämplade jag med en toarulle och en annan av lumierefärgerna. Sen använde jag två olika stämplar och "skitade ner" sidan lite.


Så här blev fram- och baksida. För att rama in dem lite så drog jag med en stämepldyna längs kanterna. 


Det blå/lila är distress paint som jag droppat över sidan och sen sprayat vatten över så att det rann lite.

Tadaa!! Så har jag en kalender som ingen annan har. :)

Nu ska jag rigga upp min filmkamera och filma lite då jag leker med nya produkter. :) Ha en bra lördag!


Inga kommentarer: