onsdag 16 oktober 2013

Project life med Simple Stories

Idag är det min tur att visa ett uppslag i mitt project life-album. Under sommarmånaderna fotograferar jag mycket och det innebär MÅNGA foton!! Då passar Project life perfekt!

Jag blandar foton från "riktiga" kameran med foton från min telefon. Det blir en härlig mix mellan "planerade" foton och riktiga ögonblicksbilder.

Denna vecka hade jag två riktiga favoritfoton och har därför valt att framkalla två förstoringar. Jag alltså satt två förstoringar i en sk insert-ficka och sen 6 st kvadratiska Instagramfoton i ytterligare en ficka utöver alla andra foton....

Och jag måste be om ursäkt för blänket i mina sidor. Jag jobbar endel just nu och har varit tvungen att fota i lampljus. Inget att rekommendera, men har man inget val så....

Jag vill slå ett slag för Simple Stories superfina block med kort i lite tunnare papper, de är gjorda för Project life. Här har jag använt "I heart summer", vilket passar perfekt till mina sommarfoton!




Förstoring på barnen i plaskpoolen....


Förstoring på Charlie, jag har jobbat lite med fotot i Photoshop och lagt till text och "penslar" innan framkallning.








Ha en härlig fortsättning på veckan och jag hoppas verkligen vi får er intresserade av Project life!!
/Helene - webmosterhelene

Inga kommentarer: