torsdag 17 oktober 2013

Vikarierar för Marie idag...

Nu kommer det mååååånga bilder. Jag har valt att visa en vecka Project life och det var första husvagnssemesterveckan vilket var en vecka som vi gjorde mycket på. Därav mååååååånga bilder. Jag valde att göra ett uppslag i gult, en härlig färg som jag använder för lite.

Eftersom jag tycker att de stora korten 4x6 inch är för få till antal så har jag börjat använda enfärgade i botten och sedan ha ett mönstrat 3x4 inch som fotomatta bakom foton. Och jag har upptäckt att för mig funkar det bäst att ha små foton så jag behöver inte bekymra mig om det är liggande eller stående foton.

Även andra sidan går i gult och är lite mindre än 12x12 i formatet, jag försöker göra så numera för att markera att det inte är slut på den veckan. Och även om det är ett 4x6 inch fotoficka så går det alldeles utmärkt att ha två 3x4 kort bredvid varandra, ni ser hur jag har gjort det längst ner till vänster.
Nästa uppslag går i rosa och då har vi tagit oss till High Chaparall så det är bilder och lite minnen därifrån på mina sidor.
Den motsvarande sidan är en plastficka som jag har köpt på Dollarstore... det behöver ju inte vara Project Life eller American Craft eller andra märken på plastfickorna. Här har jag använt enfärgade sidor längst bak och sedan en fotomatta och denna gång har jag även valt att ha dem enfärgade.
Tredje uppslaget går även den i rosa... Här är slutet på High Chaparall och sista fickan innehåller ett kort som just nu är tomt. Jag ska fråga ungarna vad de minns från High Chaparall och skriva in det där är det tänkt.
Motsvarande sidan går i rosa och börjar gå mot lite turkost och här har jag dokumenterat vår dag på Ullared. Vi hann handla till hela familjen för 2,5-3 timmar - vi var väldigt effektiva. Även här är det en plastficka från Dollarstore.

Nästa uppslag går i turkost. Nu är det lite mer matbilder och denna gång från Ullareds Camping.
Motsvarande sida - då har vi tagit oss till Varberg.
Nu kommer vi till sista uppslaget -även den går i turkost.
Sista sidan för denna vecka...puh.
Lite närbilder.





Som ni kan se så använder jag en blandning av massor av stickers från gamla från Prima, Basic Grey, och massa andra märken till nya från Simple Stories Snap. Jag har även använt lite olika stämplar från Technique Tuesday i Flair-format, jätteroliga att komplettera med. 

Ett gäng washi-tejp, flair knappar och Enamel Dots får komplettera dekorationerna och all text och falsksömn har jag gjort med min Signopenna - även på foton. 

Inga kommentarer: