fredag 4 oktober 2013

Lo med Transformers tema


På det här fotot har min son en Transformers keps på sig.
Egentligen vet jag att han är i skogen på mulle avslutning, men att scrappa skogs tema kändes inte lika inspirerande.
Så jag valde tema utifrån hans kläder.
Jag hade också nyligen fått en jätte söt robot metall charm från en mycket generös väninna,
 den bara låg där och väntade på att få användas.


För att få fram den tuffa maskulina känslan, trots alla blommor, grundade jag med svarta tags och rub ons.
Jag tycker också att siffror ger en maskulinare känsla, än vad bokstäver gör.
Så jag dekorerade även med siffror från ett mönstrat papper på detaljerna.
Pilar använder jag också gärna om jag gör en maskulin Lo. Denna pil är en chipboard pil målad med Lumiere färg.
De vackra blå kapsylerna har jag fått av en mycket duktig kursdeltagare, här passade de perfekt dekorerade med mönstrade papper med siffror på.


Gillar du den maskulina stilen kanske kursen Grunge Lo 1-3 är något för dig!
Du hittar kursbeskrivningar här.

Hoppas att du får en trevlig helg. Kom gärna förbi och säg hej om du också ska till mässan i Karlstad!

Happy Scrapping!

Therese





Inga kommentarer: