fredag 25 oktober 2013

Nya Pink Paislee....

Ibland blir man inspirerad av papprerna som man hittar och det blev jag denna gång med de nya papprerna från Pink Paislee - Hey Kid. Härliga färgglada papper med lite roliga detaljer som att det är utskurna motiv på vissa av papprerna. Det är 6 olika papper och några av papprerna går åt rosa, gult och rött medan andra är mer åt blått och mörkare färger.

På den här layouten har jag använt 3 olika papper. Först ett mönsterpapper i botten, bakom fotot hittar du ett annat papper och den är egentligen som cirklar som sitter ihopsatt och i mellanrummen så är det utskruret, syns knappt på min layout då jag har så mycket saker på den men ni ser lite på kanten på pappret. Det tredje pappret jag har använt är utklippta cirklar som jag har satt lite här och där.
I bakgrunden har jag haft på en Crafters Workshop stencil med små cirklar och Black Soot Distress ink pad, samt stämplat lite Tim Holtz stämplar med svart Archival Ink. Ni ser även lite splasar med Distress Stain - jag har använt 3 olika färger men det syns knappt bakom blommorna som är en blandning av blommor från Prima och Petaloo.
Detaljbild på ena hörnet, här ser ni att jag även har stämplat med Roller Doodle stämpel från Glitz, vi har fyllt på några sådana.
För att skapa olika lager har jag tagit en gammal doily som sticker fram upptill och nertill. Vi har fått hem nya från Bo Bunny som är mer naturfärgade inte lika vita som den här, får se om de hittar upp i webshoppen idag.
Ha en bra fredag och helg.

Inga kommentarer: