fredag 15 februari 2013

Skolfoton...

Jag var iväg på Enköpingspyssel för snart 2 veckor sedan och då var även vi där med delar av butiken. Det blev lite jobb men jag hann även leka lite och testade då Liquitex Black Lava för första gången och kan säga att det blir fler gånger.... det blev en härlig svart struktur när den väl hade torkat, det tog sin lilla tid.

Här har jag valt att scrappa sonens skolfoto (har gjort dottern oxå och den visades i min blogg förra veckan). Jag intevjuade honom om några saker så dessa har jag skrivit den lösa tagen så att han kan läsa det sen när han vill minnas vad han tyckte om just denna tidpunkt. Jag har några sådana layouter tidigare för honom, inte lika strukturerat alltid:)

Ett mönstrat papper i botten, black lava genom en stencil och sedan så fick det lite PanPastell runt hela layouten. Fjärilarna är utklippta för hand och blommorna har fått en dust med guldig Color shine på sig. All metall har fått inkagold på sig för att passa in färgmässigt. Jätteenkelt att ändra färg på metall så at det går att användas.

Ta en trevlig fredag och helg.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Åh vad fint Mia! Vilken kul ide med tagen! Kram.