onsdag 6 februari 2013

Min fantastiska fyrklöver

Alla hjärtans dag-vecka, en vecka fylld av kärlek och hjärtan :) Jag hoppas ni kikar in här hos oss varje dag denna vecka, den är fylld av inspiration inför kommande alla hjärtans dag nästa vecka!

Jag har gjort en hyllning till mina fantastiska pojkar, jag är välsignad med fyra underbara söner! Fyra söner, min fyrklöver! Vilken kärlek!

Jag ville att fotografiet skulle vara helt i fokus, så jag påbörjade sidan genom att skära ner ett tunt tunt urläckert mönster papper från Bazzill och sydde fast det på ett cardstock. Sedan gnuggade jag två olika färger av distressink genom en hjärtmask (ur privata gömmor). Medan masken satt kvar på pappret så stämplade jag med lite olika figurstämplar (fjäril, klockor osv). Sedan tog jag bort masken, stämplade lite engelska ord och stänkte ut lite svart mask.

När allt torkat monterade jag dit fotografiet och satte dit en titel, som fokuserade på ordet "fyrklöver". En blomma och en fågel i läcker blå ton fick komplettera det röda i hjärtat och jag satte även dit blå strasstenar.

En läcker hyllning i manliga toner, supernöjd är jag!






Ett tips är att färga om stickersbokstäver som är i fel färg. Dessa små bokstäver var egentligen röda, men fel röd färg. Jag målade om dom med svart akrylfärg, så de passade min sida :)


Ha en underbar dag!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Bazzill "Antique Bookpaper - Script" (textpapper)
Bokstäver: Lily Bee Design (små)
Dekorationer: Prima (blomma, fågel)*, Prima SIIC (bling)
Färg: Rangers Adirondack Dabber "Pitch black" (svart akrylfärg)
Ink: Ranger Archival ink "Jet black"
Stämplar: Technique Tuesday (ord),
Privat: stora bokstäver, Prima-stämplar

*slut

5 kommentarer:

Mia sa...

Jättefin LO :)
Vilken fin fyrklöver du har :)
Kram Mia

cissi sa...

Så fin LO, dina äldsta söner är verkligen lik dig speciellt ögonen.

Aase sa...

Underbar!

Cecilia sa...

Underbar sida, den ska du verkligen vara nöjd med!

webmosterhelene sa...

Åh tack söta rara vänner! Vad glad jag blir att ni tycker om min hyllning till mina barn <3