fredag 1 februari 2013

Lekt med färska nyheter!!!

Ibland har man tur...då jag inte är helt klart med mitt projekt som jag har haft igång i flera veckor (suck) så fick jag snabbt igår göra något för att kunna blogga idag. Och jag hade sällskap av 3 härliga tjejer igår kväll att pyssla i butiken (tack tjejer för sällskap). Och måste säga att det gick undan igår, den här layouten gjorde jag på ca 1 timme och sedan ytterligare en på 1 timme och en tredje som blev nästan klar på 1 timme. Sen försvann orken....

Men nog om det, jag har lekt med härliga Scoot från Echo Park som ska då vara lite mer grabbig, men ni kommer kunna se i min blogg sen att det funkar även till en tjej!!!  Jag hade det här härliga kortet på sonen när vi åker båt och hittade matchande färger. Och sedan byggde jag på en layout utifrån en skiss från Veckans skiss, där Scrap-Perra var månadens sponsor för Januari.

Här är färdiga resultatet.
Jag kan konstatera att Lumiere färgerna är väldigt lättflytande så den kröp under den nya stencilen från Crafters workshop när man använde en palettkniv, så nästa gång får jag dutta med en svamp.
Ni ser även lite stänk från Glimmer Glam här och där.
Tack för titten, skynda dig till shoppen och spana in alla härliga nyheter som kom igår. En drös med Crafters Workshop, nya härliga papper från Echo Park, Crate Paper och även Kaisercraft. Och vi har även nya stämplar från Papermania som passar utmärkt till kortmakare, layouter och som bakgrund för kanske mixed media.

Imorgon kommer jag sitta och pyssla i Enköping och Perra har med sig delar av sortimentet, hoppas att vi syns där.

1 kommentar:

Nickan73a sa...

Denna gillar jag mkt!