fredag 8 februari 2013

LOVE!!!

Webmosterhelene hade gjort en härlig skiss som var Veckans skiss för någon vecka sedan och då blev jag sugen på att göra en canvas tavla. Och eftersom vi har Alla Hjärtans Dag tema så blev det i kärlekens tecken.

Jag valde att göra en tavla i storleken 30x30cm, du har väl sett att vi har fått påfyllning av alla storlekar plus att vi har även tagit in en som är 20x60.

Började med att måla på gesso och sedan började jag blanda ett gäng olika färger av akrylfärg såsom rött, rosa och turkost. Jag använde även gelatos som gick i rött, blått, rosa och även lite svart och vitt. När jag sedan hade kluddat på all färg blandat med pensel eller dabbertoppar eller fingrarna (främst gelatos) så blev den såååå färgstark så jag valde att ha på ett lager med gesso utblandat med vatten. Just för att få den lite lugnare.

För att få lite mer effekt så valde jag att ha lite gelatos i toppen av tavlan, bara en rand och sedan spraya vatten på för att få det att rinna, gjorde det med röd, svart och vit gelatos. Sedan vände jag på tavlan och gjorde med röd gelatos från botten också.
För att få lite mer struktur så stämplade jag med staz on olika typer av bakgrundstämplar från Tim Holtz, både på tavlan och på de mönstrade papprerna. De mönstrade papprerna från MME klippte jag ut för hand, hade på distress ink pad runt alla kanter, rev med fotfilen och sedan skrynklade ihop dem. För att få dem att sitta ihop så gjorde jag två hål för att få igen en bit vit garn som jag knöt ihop. En enkel limning i botten av det röda pappret som en enkel rand gör att det ser ut som om de poppar ut från tavlan helt.
Här ser ni lite av effekt av att det har runnit vätska.
Nu ska jag bara hitta en plats i huset att ha denna tavla på.

Hoppas att ni skapar något till era kära och nära!!!
Ha en bra fredag och helg.

Inga kommentarer: