onsdag 20 februari 2013

American Crafts och läckra färger!

Får jag presentera min superhjälte "Superkycklingen"?!!! Jag är fantastiskt glad åt att jag har en mobil som tar hyfsade foton, så man snabbt och enkelt kan fånga såna här stunder som fort är över. Aston lekte superhjälte under en kort stund, först var han Superkycklingen och snabbt gick leken över till något annat.

För att följa upp färgerna i fotot, egentligen rött och gult, så letade jag bland mina dt-papper. Valet föll på dessa underbara papper från American Crafts, visserligen är det ena pappret rosa och inte rött. Men jag struntade helt sonika i det!

Jag började med att måla ut två olika gula mister i bakgrunden, utblandat med mycket vatten. Då det hela torkat så tog jag en småprickig URLÄCKER ny mask och vit gesso och gjorde lite läckra prickar. Man kan aldrig få för många masker med prickar på! Sen är det torktid igen!

Jag skar till remsor, flaggor och kvadrader av de olika papprena.... Pilarna är från ett lite äldre stickersark från Crate, jag satte fast dom på papper och klippte ut dom för att sedan kunna montera dom på sidan med hjälp av 3D-kuddar. Flaggorna har fått en touch av ljusbeige fluid chalk på sig och är också monterade på 3D-kuddar.


Läckra lager






Ha en härlig super-onsdag!!!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), American Crafts "Shoreline" (mönstrade)
Bokstäver: LilyBee Design (små)
Dekorationer: Prima (bling), Crate Paper (stickers)
Mask: Crafters Workshop "Mini tiny circles"
Färger: Dylusions "Black Marble" (svart), Dylusions "Pure sunshine" (mörkgul), Dylusions "Lemon zest" (gul), Studio (gesso)

Privat: stora bokstäver

1 kommentar:

Christel sa...

Så himla läcker! Jag gillar verkligen allt på denna som på de flesta av dina LO. Tack för all inspiration du ger!