fredag 22 februari 2013

10 åring här hemma!!!!

Tänk, denna kille fyller 10 år idag!! Och jag som fortfarande är 26 år gammal :). Hipp, hipp hurra till vår stora 10-åring. Och då passar det bra med en layout med honom i fokus. 

Den här layouten började egentligen som ett experiment med att ha på en del crackle paint - den genomskinliga. Sedan hade jag på lite olika mister i turkosa färger och sprutade på lite extra vatten för att få det att rinna. Då jag hade letat reda fotot och rotat fram några sumpar med gammalt papper, ett är MME och ett är Bo Bunny så fick färgskalan bli turkost och beige.

Alla papper har fått en dust med fotfilen (Ingvild Bolmes distressing tool) och lite färg form av chalken från Prima. Ostduken har jag även mistat med lite turkos mist.
En del olika dekoration från Prima, Tim Holtz och Maya Road. Blommorna är lite blandat från Prima och andra rosor. Vi får idag nya blommor från Prima så det gäller ju att slut på de gamla.
Här ser ni lite av de olika maskerna jag har använt. Det småprickiga är en av de nya från Crafters Workshop, vi borde få påfyllning av dem om någon vecka. Till den har jag använt en av de blåa tonerna av Distress Ink Pad. Det bruna en annan Distress Ink dyna på en Dylusion mask och de lite större cirklarna är Heidi Swapp mist genom en gammal Crafters Workshop.
Ha en trevlig fredag.

Senare ikväll kommer vi släppa ett antal tävlingar som ska pågå till den 3 mars. Hoppas att ni hittar lite tid och inspiration.

1 kommentar:

Cilian sa...

Vilken härlig sida, gillar verkligen färgkombon turkos/brunt! Ser fram emot tävlingarna!