lördag 2 februari 2013

Make up your mind!

Visst är det härligt när det kommer en massa nya scrap-produkter? :) Jag är väldigt nyfiken på de nya Distress Paint och de nya Dysluions produkterna. Yummy!



I väntan på de nya Dylusions produkterna plockade jag fram de Dylusions produkter jag redan har hemma. Jag lät mig inspireras av Dyan Reavelry och lekte lös. :)

Jag byggde upp en liten miljö med några stämplar och skrev en passande text. När jag gör en sida i min Art Journal så vill jag att texten ska betyda något, vilket den här gör.



På bakgrunden jobbade jag med de olika misterna och vatten. Först genom att låta misterna blanda sig med varandra, och sen när det torkat så sprayade jag vatten genom en mask och torkade bort den färg som då löstes upp då. Sen mistade jag genom en annan mask för att bygga upp några fler lager.

Bordern i överkant av pappret är också gjord med en av Dylusions maskerna. Men där har jag använt svart akrylfärg och stöpplat på istället, för att få en mer intensiv svart färg. Och doddlat runt den med en vit penna, så att färgen riktigt "poppar".  

Jag jobbade i det Art Journal blocket som Dyan Reavelry har gjort speciellt (för sig själv) för dessa mister, och jag måste säga att det verkligen fungerar. :) Jag har haft vissa problem med att få till den här tekniken i min moleskine, men här funkade det enkelt.



Jag stämplade upp mina motiv på ett akvarellpapper och färglade med Pitt Artist pen Big Brush. Sen klippte jag ut dem och limmade fast dem på bakgrunden med Mod Podge.


1 kommentar:

Gunvor sa...

Jättefint! Jag längtar också efter nyheterna från CHA.