tisdag 5 februari 2013

Alla Hjärtans Dag alster & COPICS...

Denna vecka är det Alla Hjärtans Dag tema här i bloggen!
Så Ni kommer få kärleksalster i alla dessa former.

Jag tänkte börja veckan med ett kort där jag färglagt ett Magnolia motiv med mina Copics.

Och eftersom Perra precis laddat hela webshopen full med COPICS, och alla dess tillbehör, så tänkte jag fira det med att dessutom visa en liten Speed Coloring Video, där Ni helt enkelt får följa mig när jag färglägger motivet. Men i ett väldigt snabbt tempo... ;)


Jag har gjort ett ganska stilrent kort, utan en massa dekorationer.
Allt för att pappren och motivet ska framhävas lite bättre.


Här kommer en liten bild på det jag använt;
Jag stämplar alltid med Memento dynan, men det viktiga är att Ni använder en vattenlöslig dyna.
Jag färglägger på Perfect Coloring Paper (finns givetvis i webshopen) och använder en salig blandning av både Sketch och Ciao pennor.


Och här kommer det färdiga motivet.

Jag har använt följande Copics:
Hud: E13-11-00-000-R20
Hår: E57-55-53
Byxor: B97-95-93-91
Tröja/Hjärtan: R59-37-35

Och här får Ni möjligheten att hänga med när jag färglägger ovanstående motiv



I Scrap-Perras FORUM finns det nu också en särskild Copic avdelning.
Där kommer vi kunna dela med oss av massor av tips och information om Copics till varandra.
Samt att Ni får chansen att ställa frågor till DT-gänget.

Så har Ni inte loggat in Er än, gör det!

Ha det gott så länge - och hoppas Ni fått lite Copic inspiration.

Kram Åsa


5 kommentarer:

Marie Wisén sa...

Jätte fint Åsa, tack för videoguiden! <3

Kram Marie

Jeanette Wallén sa...

Ohhh, tack för en toppenfin video! :D

Mia KL sa...

Åhh vad fint!! Nej, jag ska INTE ha COPIC pennor :)

Annette sa...

Vad snyggt, och vilken perfekt tutorial!

Åsa aká Scraphorse sa...

Tuse tack tjejor 💕💕