onsdag 13 februari 2013

Änglahår med Glitz....

Hej svejs, hoppas ni har haft en fantastisk vecka och att ni imorgon får en finfin alla hjärtans dag!

Idag tänkte jag visa en LO med en av mina absoluta favorittillverkare, nämligen Glitz Design. De gör så fantastiskt läckra papper, dekorationer mm. Den här serien "Cashmere Dame" är verkligen inget undantag, jag totalälskar det svartvita chevronpappret!!!! WOW!

På denna sida började jag med att måla ut den gröna metallicfärgen genom en av de allra nyaste stencilerna. Man måste tänka på att den akrylfärgen är mkt mkt tunnflytande, så man måste ta väldigt lite färg när man stryker ut den genom masken. Annars smetas den ut under masken. När färgen torkar är den läckert pärlemorskimrande och metallic! Så fin!

Sedan stänkte jag ut svart och grön mist, innan misten torkat så la jag ut hushållspapper ovanpå cardstocken och tar upp överbliven färg. På så sätt blir den utstänkta färgen tunnare.

Lite papper, en kakservett, lite washitejp, några bling-hjärtan, en tag och twine (tvåfärgat snöre)....




Ber om ursäkt för denna urtvättade bild. Men ville visa hur jag satte titeln på lite washitejp :)


Om man viker upp papprena i kanterna så ser man dels lite av färgen/mönstret på baksidan och dels får man läcker struktur på sidan.


Ha en härlig fortsättning på veckan!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Glitz "Cashmere Dame - Chevron" (svartvit), Glitz "Cashmere Dame - Floral" (blommig)
Bokstäver: LilyBee Design
Färg: Lumiere "Citrine" (grön akrylfärg), Dylusions "Black marble" (svart mist), Dylusions "Fresh lime" (grön mist)
Dekorationer: Prima (hjärtan), Queen & Co "Trendy tape" (prickig washi), kakservett, We R Memorykeepers (twine), tag*
Verktyg: Tim Holtz (mini häftapparat), stjärnstans*
Mask: The Crafter's Workshop "Mini bubble doily"

*privat

Inga kommentarer: