onsdag 3 oktober 2012

Vackra Maja Design

Tänk, nu är det verkligen höst... Några dagar in i oktober och vi kan inte ens hävda att det är sensommar.... Nåja, hösten är oerhört vacker och trots endel regn så är det mysigt att krypa upp i en fåtölj med en kopp te och höra regnet smattra mot rutan.

Och när höstens intåg är ett faktum, så måste jag slå ett slag för den nya höstserien från Maja Design. Den har precis nått Perra och är ljuvt vacker! Jag har jobbat med några papper som är gröna och oranga, men det finns även blå och oranga i serien. Så fina! Och så har jag även använt några ljuvliga blommor från Petaloo i härliga höstfärger. Papprena och blommorna passade perfekt för ett fotografi som legat exakt två år i min mapp med foto jag vill scrappa.

Jag började med att skära till tre rektanglar i olika storlekar och distressade kanterna med "fotfilen" från Prima. När jag bestämt hur jag ville att papprena skulle ligga så rev jag lite i det ena papprets kant, så att man anar baksidans mönster. Jag limmade fast papper och en kakservett (samt två tags ur egna gömmor) och sedan stänkte jag lite med Mr Huey-mist över papprena. Warm Calico är en gråsvart, urfin färg!!

Remsan med text är nederkanten av ett av mönsterpapprena och fick agera titel på sidan, jag klippte kanterna på remsan så att den blev som en liten banner. På med fotografiet, lite vackra Petaloo-blommor, blingstenar, jag knöt två rosetter med brun twine i tagen och drog runt bakgrundspappret med en orange distress stain så var sidan klar :)


Textremsa samt alla lager, läckert eller hur?!




Vackra blommor


Ha en fantastisk onsdag!!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Maja Design "Walking in the forest - Sista blommorna" (bakgrundspapper), Maja Design "Walking in the forest - Lönn" (löv och ränder), Maja Design "Walking in the forest - Stickad tröja" (orange)
Färg: Studio Calico "Mr Huey's - Warm Calico" (gråsvart mist), Rangers Distress Stain "Mustard Seed" (orange ink)
Dekorationer: Petaloo "Darjeling - mini mix" (stora blommor), Petaloo "Holiday Darjeling - black/cream" (små blommor), Prima SIIC (bling), American Crafts (brun twine)**, tårtpapper**, tags*
Bokstäver: American Crafts
Verktyg: Prima (fotfilen)

*privat
**maila för info, det finns tårtpapper men ligger inte i webshoppen än

Inga kommentarer: