lördag 20 oktober 2012

Heidi Swap colorshine på mistables

Heidi Swaps mister var verkligen kul att jobba med härrom veckan så, jag fortsätter med dem idag också.


Men nu blir det på en bit mistables papper från Pink Paisly. Tänkte att det kunde bli lite tufft.


Jag har på gul och plommonfärg, och låter det verka i cirka 10 sekunder.


Sedan torkar jag av överflöd med hushållspapper och torkar sedan med min fön.


Jag väljer sedan att använda den här blommiga stencilen från Prima. Då det här är ett papper med blankare delar på (resist - delar som är gjorda för att inte ta emot någon mist eller annan färg) så jobbade jag med min big brush penna i svart. Jag prövade först att använda distress ink pad, men färgen fastnade inte på det blanka. Med pennan gick det bra och jag lät föna papperet efteråt, för att vara säker på att färgen verkligen satte sig.


På några spillbitar så mistade jag med den turkosa färgen på samma sätt som tidigare. Jag rev i bitarna för att få en lite trasigare kant på det turkosa. Sedan limmade jag fast bitarna. Jag lade sedan på masken igen och målade i blommorna även på det turkosa. Och som avslutning tog jag en rub-on-text som jag tyckte passade bra. 


Så hoppas jag att jag kunnat inspirera dig på något sätt.

Trevlig helg!
/ Camilla

Inga kommentarer: