söndag 28 oktober 2012

Dixie!

Dixie är supersöt hund som hör hemma hos mina föräldrar. Jag gillar detta kortet som jag tog på henne när vi träffades på Öland i somras. :)

Jag hade ingen som helst aning om hur jag skulle scrappa det, så jag använde det eminenta verktyget "google" och sökte på "Layout + skiss". Jag bad barnen säga varsin siffra och så räknade jag mig fram, först vägrätt och sedan lodrätt. Där var en skiss som passade fotot alldeles ypperligt! Internet är en bra plats att hitta inspiration och ideéer på...

Bakgrundspappret hade detta fina trycket i hörnet, en hel dekoration i sig..
Jag har fäst lite bling och lagt 3D-lack på fjärilen.

Hela bakrunden har jag mistat med den gula ur Adventure-kitet. Jag gillar dessa kit, med lagom stora (små?) flaskor och i matchande färger. Jag mistade genom Poppies-masken, med oregelbundna cirklar. Det är lite glimmer glaze stänkt här och där åxå..
 
Bakom kakservetten har jag skurit ut en cirkel rosa papper, samma sitter som vimpel under titeln. På vimpeln har jag använt D-stress tool, en batteridriven sak med utbytbart sliphuvud. Här har jag använt det fina, som slipar det yttersta lagret på pappret så det blir som en vit distressad kant, istället för den "vanliga" bruna..
 
 
De fina blommorna i milda färger kommer från Prima, den turkosa rosen från Kaisercraft och allt har jag penslat på lite glimmer glam på. Denna jag använt heter Chandeler och är ofärgad, men glittrig..
Nätbandet i rosa tyckte jag passade in, tillsammans med de tygklädda bokstäver som jag sprayat med en blå mist från Winter wishes kitet, och sedan penslat med samma glimmer glam.
 
Jag hoppas ni haft en härlig vecka! Än finns några timmar kvar att skapa till veckans skiss och i morgon kommer det upp en ny. Passar inte den till din sinnesstämning just nu, så pågår månadens utmaning än ett par dagar. Temat är Halloween. Kila in i forumet och läs mer om den..
Det är alltid lika kul att se era tolkningar.

Inga kommentarer: