lördag 18 maj 2013

Sunshine in my heart

Nu är det sluttampen kvar på denna Echo Park-vecka i bloggen, bara jag och Dilorf kvar. :)

Visst har det varit roligt denna vecka i bloggen, att se hur olika alster vi har skapat men utgått från, i stort sett, samma papper?


Jag ville verkligen visa upp de fina papprena, så då tänkte jag använda mig av en teknik som kallas "Paper piercing". Där man klipper ut olika delar av motivet, i olika papper, och sen klistrar ihop allting igen.

På denna sida har jag inspirerats av Junelle Jacobsen, en duktig amerikanska som gör härliga Art Journals där hon skissar upp idén först.

   '

Här är en video som jag filmade medan jag gjorde den här sidan. Hoppas ni gillar den. :)


Jag fick några härliga papper från serien "Bundle of Joy - Boy". Här ser ni hur jag har låtit dem utgöra bakgrunden på min Art Journal. De kanske inte syns så mkt på den färdiga sidan, men de skapar ändå djup och det är en viktig del att de finns där.

Det var med den här tekniken jag började hela min Art Journal-resa, i februari 2012. Att lägga papper i botten som Christy Tomlinson gör. Så den här sidan var lite "back to basic" för mig. Så kul! :)


Åh, det här fotot är verkligen glädje! :)

Det händer att folk frågar mig varför jag då har de där papprena i botten på sidan, om de ändå inte syns... men som ni ser på det här fotot så skiner det mönstrade pappret igenom och skapar ett lager till.

På den här sidan har jag jobbat med Golden Fluid Acrylics, och de är verkligen så härliga att jobba med. De ger en annan sorts lyster än andra akrylfärger och de ger ett "lättare" intryck, med sin genomskinlighet, tycker jag.


Jag gillar verkligen papprena från Echo Park, de är så härligt färgstarka och med mönster som jag gillar. Sen har jag, så klart, "skitat ner" dem en del med rub ons, stämplar, färg och doodling. Love it! :)


Åh, det här håret var så svårt att göra... jag vet inte hur många gånger jag målade om det... Det var svårt att få hårknuten att stå ut, från resten av håret, att inte flyta ihop... till slut målade jag en silvrig kontur på knuten. Åh, så svårt. Det här måste jag öva på.  

Visst är de små sjungande fåglarna jättesöta? :)


Det är verkligen roligt att sitta och måla med pensel och riktigt konstnärsfärg, man känner sig nästan som en konstnär själv. :)

Vad hittar ni på för roligt denna lördag? Leka konstnär eller gå ut i solen? :)

För mig blir det en långpromenad, en tur förbi en konstnärsbutik och köpa ett roligt nytt medium jag vill testa och sen avslutar jag dagen på bästa sätt - Med Schlagerkonsert och Eurovision. Heja Robin! :)



Inga kommentarer: