fredag 31 maj 2013

Söt men ändå tuff LO



Ibland ger jag mig själv en utmaning för att jag skall känna att jag provar på nya saker eller nya ”tänk”. Det är ett sätt för mig att utvecklas.
Här har jag försökt göra en tjejig söt sida som ändå är tuff. Jag har också försökt att göra så många tekniker som möjligt med samma färg men av olika Distress produkter. 



De jag hade flest av var färgen Victorian Velvet. I botten har jag tagit Distress Ink dynan med handtaget genom en stencil. Med Distress Stain har jag sedan färgat in detaljer som bokstäver, rosor på tyll, band, spets och tyll.


Några ”fläckar” fick också plats. Bandet och rosor på tyll är även distressat med Distress Paint förutom Distress Stain. För att tuffa till det hela lade jag till svart Gesso genom en stencil och strödde i Stickles
Dry Fine Glitter. Jag färgade även in mina vita rosor med samma glitter.


På kursen Mixed Media 8 jobbar vi på flera olika spännande sätt med just svart Gesso. Vill ni se kursbeskrivningar så hittar ni dem på denna sida

Hoppas ni får en trevlig helg!


Happy Scrapping!

Therese


Inga kommentarer: