onsdag 29 maj 2013

Stämpla och måla lite....

Hej mina vänner,
jag hoppas ni börjar ladda för den kommande sommaren, själv är det drygt två månader kvar till min semester. Men sommaren är ändå härlig!

Häromdagen satt jag och funderade på vad jag ville skapa. Jag ville stämpla och måla, så det fick bli en sådan sida jag visar idag! Jag stämplade med en bårdstämpel och vattenfast inkdyna, sedan målade jag med Neocolor II - som är akvareller i kritform. Fantastiska!!

När jag målar med Neocolor II, så brukar jag plocka upp färgen med en våt pensel direkt från kritan. På så sätt tycker jag att jag har bättre kontroll på färgen och slipper även få kritstreck kvar i det målade.

När allt torkat så stänkte jag med två mister, för att få lite läckra droppar. När dropparna torkat så målade jag varje cirkel med ett genomskinligt glitterlim. Jag tycker att glitter och cirklar passar perfekt till badfoton, så det är temat på min sida... Sidan ser enkel ut, men den tog ändå lite tid att göra...






Ha en fantastisk dag!
/Helene - webmosterhelene





Inga kommentarer: