fredag 10 maj 2013

Färgglad Distress Paint LO

Hejsan, jag heter Therese och är kursledare för Scrap-Perra. Jag håller kurserna hemma hos mig på kvällarna under veckan. Jag har ett stort utbud av kurser så kolla gärna in schemat som finns på hemsidan. 

För att visa lite vad man kan leka och lära sig så tänkte jag visa mina alster här i bloggen framöver. 

När jag skulle förbereda min demo i Karlstad, och skulle leka och experimentera med Distress Paints färgerna så tyckte jag att den bilden skulle passa fint med de färgerna jag hade fått att dema med. 


Min då 8 årige son var inte helt säker på om han skulle gå fram till detta fluffiga, pastelliga monster. Storleken var rätt skrämmande tyckte tom jag… Men till slut fick jag min bild i alla fall.


Jag använder Distress Paints färgerna tillsammans med mycket vatten så jag började med att grunda ett turkost cardstock med Gesso. Välj en färg som är starkare än du vill ha på slutresultatet eftersom Gesson dämpar ner färgen rätt så mycket. Jag använder ofta färgade cardstock under min Gesso grundning. Det blev också 2 tags infärgade med resterna av färgen.

Jag ville framhäva monstrets lila prickar ordentligt. Så jag blandade Studio Gesso med Distress Paint och stämplade lila cirklar med det runda locket till min Strong and Precise glue flaska. 2 olika prickiga tejp remsor under fotot hjälpte också till med det, likaså en lila glittrig knapp och några turkosa glittriga halvpärlor. 



Titeln är chipboard bokstäver grundade med Inka Gold och sedan distressade med Distress Paints. Bland min dotters pysselgrejor råkade jag hitta en fluffig rund rosa boll, som för mig representerar hur fluffig pälsen faktiskt var. (Hon var inte helt nöjd med detta men har blivit lovad en kompensation…) Bollen och det gulliga lilla knapp monstret var det sista jag satte dit.


På kursen Mixed Media 12 jobbar vi med Distress Paints och provar på flera olika tekniker. 

  Hoppas du får en trevlig helg!

 Happy Scrapping!



Therese

Inga kommentarer: