lördag 4 maj 2013

25 years old

Det här är en Art Journal som jag fick idéen till under födelsedagsveckan, här i bloggen...


Det sägs ju att man aldrig ska fråga en kvinna om hennes ålder... och för min del har jag slutat räkna. :) Jag stannade vid 25, men det jobbiga är att det börjar bli några år sedan.... ;)


Oftast börjar jag med bakgrunden när jag gör mina Art Journals, för jag har en tanke med en teknik jag vill testa. Men denna gång utgick jag från bilden. Hon sitter ju vid en lila bakgrund och den ville jag spinna vidare på. Så jag målade hela sidan i en lila nyans, med hjälp av ett plastkort, så att det skulle bli riktigt slätt. Sen tog jag en mask från D.Downey, för att skapa en klassisk medlajongtapet, och målade i konturerna med en pensel och Lummiere akrylfärg. De rosa, och grå, prickarna gjorde jag med bakänden av penseln. Pilligt, men det blir läckert - det gäller bara att inte ta för mkt färg åt gången. 

För att ändå skilja henne från bakgrunden, så ramade jag in henne med några spillbitar brun cardstock. Tycker att det passade in med hennes stil och medaljongtapeten. :)


Som en sista touch tog jag modeling paste genom en annan D.Downey mask. Jag doodlade även med en svart och en vit penna.

Nu ska jag krypa ner i sängen igen... hemma hos mig härjar influensan för fullt....

Ha en bra dag! :)


Inga kommentarer: