fredag 10 maj 2013

Knasiga barn ger knasiga kort (och roliga)

Vår kära dotter är ibland en riktig linslus och gillar att bli fotograferad. Och ibland lyckas man ju att fånga lite knasiga kort, som det här. Jag har även ett lite kompiskort som jag ska scrappa senare... Tyvärr är kvaliten på fotot inte det bästa men det struntar jag i eftersom det är ett så roligt kort.

Kraft cardstock i botten och så ett mönstrat papper från Glitz som tar upp nästan hela sidan, det pappret har jag skrapat på kanterna med "fotfilen" och färgat in med Primas chalk i bruna färger.

Fotot har en fotomatta från ett journaling card papper från Glitz och jag har även återanvänt baksidan av en blomförpackning från Prima som sticker ut lite bakom fotot.
Innan jag monterade allt så har jag sprayat med turkos mist (Dylusion) och gjort lite splatsar med Distress Stain Metallic. Jag utgick från färgerna på pappret och valde utifrån det. Och det var samma med blommorna som denna gång är från både Prima och Petaloo. Blommorna har jag "smutsat" ned lite med Primas chalk.
Jag har även dekorerat med lite genomskinliga stjärnor. Dessa är sådana du ska kunna använda tillsammans med ett verktyg för att skapa egna "pebbles" men jag tycker att de passar alldeles utmärkt att använda som de är. Jag har även gnuggat på lite rubons på fotot.
Tack för titten!!! Hoppas att ni får en bra fredag, det vet jag att jag kommer ha då jag fyller år idag och jag och maken ska iväg på äventyr utan barnen i eftermiddag/kväll!

1 kommentar:

Cilian sa...

Grattis på födelsedagen, härligt med en kväll på tu man hand. Jättefin LO!