onsdag 15 januari 2014

Vitt, vitt, vitt - det är en spännande icke-färg

Idag är det min tur att visa ett vitt alster och jag har valt att skapa en layout med vintertema. Jag valde mellan vinter och bröllop, då jag tycker att helvita layouter passar extra bra till dessa teman...

Jag började med att stryka light modeling paste genom en stencil, det ger en vit spännande stryktur till bakgrunden. Sedan la jag lite mönsterpapper med vit botten och en doily ovanpå.

"Flaggorna" är gjorda av två olika vita bokpapper med text på, detta för att oxå få lite mer spännande strukturer. Jag klippte helt enkelt ut trianglar ur bokpapper, limmade fast dessa på vit cardstock och klippte ut flaggorna med vågiga kanter med en gammal mönstersax. Sedan sydde jag ihop dom med raksöm. Enkelt och skoj!

Vita och silverfärgade blingstenar, det är "vitt" för mig! Trädekorationerna är målade vita för att följa resten av temat!






Hoppas min layout inspirerar dig till att prova på att göra en egen vit layout! Det är väldigt roligt!!!

/Helene - webmosterhelene



Inga kommentarer: