tisdag 14 januari 2014

Tema Vitt

Kan ju till en början låta enkelt!
Men för en regelrätt kortmakare som jag, så är det en riktigt tuff utmaning! :)
Jag menar - jag får ju inte färglägga något motiv...!!

Men det löste sig ändå. Jag fick ganska snabbt en ide om vad jag ville göra.


Ibland kan det lätt kännas ganska platt att skapa med vitt, så jag bestämde mig för använda många lager, med hjälp av dies/Spellbinders och fästa allt med distanskuddar..

Sedan har jag använt tårtpapper till själva kjolen.
Kjolen i sig ger ju också ett starkt bidrag till djupet och livet i kortet.


För att få lite struktur så har jag använt mig av massor av blingstenar.

Så det visade sig bli en riktigt rolig utmaning, bara första paniken lagt sig något...! ;)

Glöm nu inte kika in i veckan och kolla på alla fantasifulla och inspirerande bidrag från DT gänget!


Inga kommentarer: