fredag 10 januari 2014

Art Journaling i blått

Blått är min favorit färg, utan konkurrans och ibland behöver jag bara få en extra dos av det för att må bättre. Här har det blivit i form av en Art Journaling sida.


Många lager ger bra djup, så det gäller att inte täcka allt för mycket. Jag tycker att det är fint när lite av den vita grundfärgen från själva sidan fortfarande syns/skiner igenom på några ställen. Lättast är det då att jobba med genomskinliga medium som tex Studios Multimedium, och blanda med någon transparent färg tex olika mister eller distress stain. På denna sida har jag valt att använda Dylusions mist London Blue och Chalkboard Glimmer Mist från Tattered Angels i färgen Cornflower  Daze.


Det är bra att tänka på att ju mer färg man blandar in ju starkare blir färgnyansen, men det medium man valt att använda blir också rinnigare och svårare att jobba med tillsammans med stencils.


Runt kanterna är det stämplat swirls med 3 olika blå nyanser, det finns också några detaljer som är målade med Lumiere färgen Pearlecent White för att få fram lite ”blänk”. Överst har jag gnuggat dit vita Rub Ons detaljer samt limmat dit några rader med text.


Vill du prova på att göra Art Journaling sidor i flera transparanta lager, och skapa djup?
Då kanske Art Journaling kurserna  är något för dig!

Du hittar kursbeskrivningar här.

Hoppas att du får en trevlig helg.

Happy Scrapping!

Therese








Inga kommentarer: