söndag 5 januari 2014

Presentkort

När man har lite större ungdomar som ska ha en present/julklapp, så finns det numer gott om variationer av presentkort att välja på. Inte bara en papperslapp det står "presentkort" på, utan de där andra, plastkorten.
Jag köpte varsitt sånt, att använda på I-tunes, till mina två stora. De har varsin Macdator från skolan, så jag tänkte att de kan ha användning av dem, till något kul..

Men de ska ju i allafall slås in på något sätt. Jag gjorde såhär: Ett vanligt 6"kort med en flik som går över framsidan. En bit fint mönsterpapper som jag fäst på tre sidor ger en stor ficka att stoppa ner kortet i. Det sitter på en "hängare"  (med gluedots!), där det även står vad kortet gäller och hur mycket det är laddat med.. Papperna kommer från BoBunnys Woodland Winter.
Detta första kortet låste jag med en magnet som jag gömt under träknappen på fliken och under pappret på framsidan, så den syns inte. Jag har även en doilie, twine och det tygklädda alfabetet har jag färgat med dylusionsmist i lila.



Det andra kortet missade jag att sätta fast magneten, innan jag klistrade på pappret, så här blev det en annan lösning, En bit twine som häktas fast över en brad, Det finns massor av fina brads i butiken! Upplägget är detsamma, liksom pappersserien. 


Det var en uppskattad julklapp hos båda mina tonåringar. :) 

Ha en härlig söndag! 

Inga kommentarer: