fredag 17 januari 2014

Frostigt glittrande Canvas i vitt


Till min vita utmaning valde jag att göra en canvas där jag använder endast vitt, en verklig utmaning, men en rolig sådan…


 I Scrap-perras kursutbud finns det också en kurs där vi skapar en Lo helt i vitt, Mixed Media 16, torsdag 13 feb. Du har väl inte missat att vårens första kursdatum kommit upp!
Vill du även göra en vit canvas, så kommer den kursen lite längre fram i vår.


Jag har använt baksidan som front, vill man ha många saker och olika nivåer på dekorationerna så behöver man en djup canvas.


Jag började helt enkelt med att plocka fram allt vitt jag hade i form av olika medium, dekorationer och band. Jag hittade hela 10 olika medium att använda bland mina burkar…. och alla är med. Bla Liquitex White Opaque Flakes är jätterolig att jobba med. Några transparenta medium finns där också för att skapa en mer spännande struktur. Den vita botten färgen lyser ju igenom där och ger ett vitt intryck. Liquitex Blended Fibers och Glass Beads är 2 transparenta varianter som blir jättefina.


De dekorationer som jag ville ha med, men som inte var vita, har jag altrat med bla Gesso, Lumiere och vanlig vit akrylfärg. Och så ett generöst lager med Distress stickles dry glitter, clear rock candy överst.
Min lilla isprinsessa till dotter har en tyll klänning på sig på det svartvita fotot, och jag ville få fram den på ett tydligt sätt. Så jag sydde ihop en bit tyll och lade den uppepå själva fotot. För att dölja själva ”linningen” skar jag fotot i 2 delar. Armen ligger nu på distans kuddar och täcker min söm. Och klänningens ”fluffighet” ger ett väldigt fint djup.


Gillar du att göra canvastavlor? Kom och gör en Canvas med Lumierefärg med oss i Upplands Väsby, på onsdag den 12 feb!

Du hittar kursbeskrivningar här.

Hoppas att du får en trevlig helg.

Happy Scrapping!

Therese






Inga kommentarer: