lördag 18 januari 2014

Min namne

Decembers månadsutmaning, som finns i forumet, gick ut på att skapa ett monkromt alster i vitt. Och denna vecka visar vi DT-tjejer vår tolkning på denna utmaning.

Vi fick in så många, fina bidrag till tävligen - väldigt inspirerande måste jag säga. Tack för det! :)


Denna vecka valde jag att skapa en layout. Det blev en layout om min namne/den person som jag är döpt efter - min farmor. Jag tyckte att den vita stilen passade bra till känsla på fotot.


Jag började hela layouten med att smeta modeling past över en TCWmask - Wedding ring. Därefter duttade jag på lite Lumiere Hi-Lite färg på några ställen.

Sen har jag skapat många lager med hjälp av bokpapper, en dollie, spets, spakeltejp, mer vit carstock, utstanasde blommor, blingswirls och korsstygn. Kul var det! :)


Det här är sneak peaken som ni fick se i forumet inför månadsutmaning. :) Och här kan ni se några av alla nyanser av vitt som jag använt mig av - kritvitt, pärlvitt, vit, gammalvit, creme-vitt... och en bit bokpapper med svart text på (Oops...).

Jag skulle gärna vilja se fler alster från er på det här temat. Lägga gärna en kommentar med en blogglänk, så kommer jag förbi och håvar in lite inspiration. :)


Inga kommentarer: