lördag 11 januari 2014

Dylusions Ink Spray Pad

Jag har lekt med min Dylusions Ink Spray Pad :) Det finns så många olika tekniker som man kan jobba med, och jag har testat några.

Dylusions Ink Spray Pad är en stämpeldyna utan färg, som man färgar in med Dylusions mister i vilka färger man vill. Det gör att stämpelmotiven får olika färgskiftningar. :)


Det blev en söt lite sida, med en söt liten puckelryggig kille som bara vill hitta någon att leka med. :) 



I den här filmen visar jag hur jag gör den här sidan, men även vilka andra olika tekniker jag jobbar med.


Här har jag stämplat med en tom plastrulle, som innehållit presentsnöre. (Sparar på allt? Jag vet. ;) Ser ni nyanserna från de olika misterna, på dynan, i cirkeln. Cooolt! :)


Löven målade jag med mist som blev över från min andra stämpeldyna. Visst blev det läckert att även de fick olika grön färg på sig, beroende på vart jag hämtade färgen? Mitt på bilden, vid den stämplade "bubblan" (?), ser ni strukturen från dynan när jag tryckte den direkt mot pappret, och massor av färgskiftningar.


Temat på sidan byggde jag upp med stämplar från Dylusions. De är färglagda med mister som jag mistat på en craft sheet och sen plockat upp med en vattenpensel.


Tänkte även visa några av de andra sidorna som jag gjorde i videon.

På den här sidan så vände jag boken mot craft sheeten och drog upp överbliven mist från när jag började med stämpeldynan. Sen stämplade jag på olika områden på stämpeldynan så att man ser mkt av de olika färgerna på dynan. :) Jag smetade även lite modeling paste på sidan, över en prickig mask.


En närbild på två olika tekniker. På den vänstra har jag dragit med en baby wipe över sidan efter att det torkat in lite. Det ger ett mjukare intryck, men ochså suddigare. Den högra är skarpare i sitt stämpelavtryck. Den har jag låtit vara orörd efter att jag stämplade den. Det beror på vad man vill ha för känsla, och vilken man gillar bäst.
 

Några av tagsen som jag skapade i videon:

* Den vänstra tänkte jag få med trycket från masken på. Det gick sådär..
* Den i mitten tryckte jag av märkena från då jag stämplade med ett lock från en hårspraysburk.
* Den högra där jag vände upp och ner på masken som jag tryckt direkt mot dynan, och sen tryckte av överflödig mist på tagen. Kanterna har jag dragit direkt över dynan. Ser ni de fina färgskiftningarna? 


Och till sist en liten närbild på den gröna sidan, som jag skapade på samma sätt som den rosa sidan. Det var den här färdiga sidan som jag visade upp i december i bloggen. I botten är det överbliven mist från då jag först färgade in dynan, sen stämplade jag med en diamond-stämpel och ett lock.

Vad hittar ni på för roligt idag? För min del blir det ett Spinningpass och scrapbooking. :)

Ha det så bra!


Inga kommentarer: