söndag 26 januari 2014

Ibland blir det inte som man tänkt..

Det är ingen större hemlighet att jag fullkomligt älskar de flesta av serierna från EchoPark..  Här fick jag Reflections i mina händer och jag fastnade direkt för detta papper. Det skulle jag välja kort till..
"Cherish this moment & remember it forever." står det i rutan, det låter ju jättefint!

Av en händelse vände jag på pappret, ser att det är en karta över södra/västeuropa och tänkte om helt.  
Jag smetade ut ett tunnt, tunnt lager av gesso på hela pappret, för jag tycker att trycket var lite för starkt i färgerna. När det torkat blandade jag lite modellingpaste och gul akrylfärg och duttade det genom en mask med trekanter. Det tog lite längre tid att torka, än den tunna gesson. (Konstigt va? ;) )



Jag har ramat in Mallorca-öarna med en cirkel, som jag stansade ut genom att lägga två cirklar, spellbindersdies och stansa ut med en gång.. Då blev det en lagom tjock cirkel att använda.  
Höstens resa för SKUTombuden i Strängnäs stift, gick till just Mallorca, så detta passade ju perfekt. 

Jag har "piffat" sidan med lite Primablommor och stickers från samma serie som pappret. Det sitter en doilie bakom fotot och även några enameldots lite här och där.. 

Det kan vara så att jag bara måste köpa ett likadant papper till, eftersom jag gillar den andra sidan åxå...  

Ha en härlig söndag! 

Inga kommentarer: