fredag 6 september 2013

Uppslag med 6 fotografier



Jag tycker mycket om att göra uppslag när jag scrappar privat.
Till demos och kursexempel passar det bäst med enkelsidor, men jag föredrar faktiskt uppslag när jag får välja helt själv.



Här har jag använt roliga papper från Sassafras serie Mix and Mend.
Det är papper med många olika tyg mönster i lager på lager, nästan färdig scrappade faktiskt. Halvfabrikat skulle man kunna kalla det om man så vill...



Det finns även spets och andra dekorationer på papperet redan.



För att inte sidorna skall kännas platta och tråkiga får man själv lägga till ytterligare några dekorationer. Jag har även lagt några lager av färg genom olika stencils för att skapa extra mycket djup.



På högra sidan har jag skurit upp mönsterpapperet och skapat en ficka för 2 tags med text på, man kan också göra 1 stor tag och sätta fotografier på den. Då får det plats 8 fotografier.



Hur ofta gör du uppslag?
Det kanske är dags att prova!

På alla grundkurser, på färglära 1-2 och mönstrade papper 1-8  jobbar vi med att skapa uppslag. Du hittar kursdatum här.


Hoppas att du får en trevlig helg.

Happy Scrapping!

Therese

Inga kommentarer: