lördag 14 september 2013

Doodling #1 - Patchwork

Jag älskar att doodla. Det är så skönt att bara sitta och låta pennan vandra. :) 


På den här sidan har jag testat en ny (för mig) teknik som Dyan Reavely visade upp på Rangers hemsida.

Hon kallar den patchwork, vilket jag skulle översätta till lapptäcke. Det var så roligt och lugnt att testa.

Jag har färglagt med Dylusions mister, genom att skruva av korken och ta upp färg på penseln från korkens undersida. Se till så att mistflaskan står stabilt när du skruvat av korken, annars kan det bli mkt färg på ditt skrivbord...


Jag började med att doodla olika mönster på ett helt uppslag i min nya lilla söt Dylusions journal. Tar lite tid, men jag tycker att det är meditativt.


Det här var den första AJ som jag testade den här tekniken på. Men här färglade jag med Faber Castell Big Brush pen och promarkers istället. Tänkte att det skulle vara lättare, eftersom jag inte har några vattenpenslar som man kan fylla med mist. Den blev lite dovar i färgen, men det var enklare att måla med tuschpennor än med pensel.


Här är videon jag inspirerades av. Härliga Dyan Reavely  doodlar och sprider glädje. :)


Inga kommentarer: