lördag 21 september 2013

Doodling #2 - Blommor

Idag tänkte jag visa en till variant av doodling.


Jag vet inte riktigt vad denna variant kallas... kanske föreläsningsklotter. ;)


Jag jobbar i min lilla Dylusions journal, den nya. :) Plockar fram en svart penna, och börjar rita. Jag tycker att det blir läckert när det blir lite av en 3D-effekt i blommorna. Och som vanligt så jobbar jag med en visuell triangel. Ser ni den?


Jag ville ha lite färg på blommorna, så jag duttade med ljusrosa Distress Paint, sprayade med vatten och lät färgen rinna över sidan. Att "duttmärkerna" blev kvar beror på att jag inte haft gesso på sidan först, men för min del gjorde det inget eftersom jag senare täckte sidan med gesso och akrylfärg.


En lite närbild på en av blommorna. :)

När allt torkat skvätte jag med tre olika Dylusions mister över sidan, genom att skruva av korken och slå miströret mot en penna.

I helgen är jag ute och seglar, så håll tummarna för bra väder. :) Hoppas ni får en härlig helg! :)


Inga kommentarer: