söndag 29 september 2013

Glasögon

Jag hittade detta läckra pappret fullt med glasögon, från MME, när vi hade DTträff senast. Jag visste precis till vilket foto jag skulle ha det till. Och att det var ett bakgrundspapper var ju självklart! :)


Fotot och den svarta mattan, ett cardstock från Coredinations, har jag båda slipat ner det översta lagret av pappret, så den raka kanten bibehålls, men ändå får den distressade känslan. Detta gjorde jag med den lilla batteridrivna D-Stress, låter litegrann, men funkar bra om man kommer ihåg att byta batterierna lite då och då.. ;)


Bakom fotot har jag använt en bubbelplaststämpel och gesso, för att få lite dovhet i mönstret där jag ville ha titeln. Att använda stämpel till gesson, gav lite struktur. Jag har också sprayat lite blå dylusion. Samma färg har jag haft på diecut:en vid blommorna. Fast där hade jag sprayat lite med vatten först, så färgen flöt ut och blev ljusare. 


De fina blommorna är från Prima. I övrigt har jag använt metalldekorationer och stickers från MME.
 
Jag hoppas ni har en härlig helg och glöm inte lämna in ditt bidrag till månadstävlingen!
Snart kommer det en ny!

Inga kommentarer: