onsdag 18 september 2013

Grafiskt med My Minds Eye

Förra veckan nämnde jag att det just nu är väldigt inne med grafiska och etniska mönster, idag tänkte jag skapa vidare med grafiskt mönster och kontraster. Man kan skapa mycket spännande alster på det enklaste vis genom att använda kontrasterande färger. Och de absolut mest kontrasterande och enklaste färgerna är svart och vit!

Här har jag helt sonika skurit två remsor med svartvit-randigt papper från My Minds Eye och monterat på två kanter på en cardstock. Jag har även använt ett bingokort i svart och vitt från Simple Stories, eftersom ordet Happiness passar så bra till temat. Jag har använt 6 stycken kvadratiska foton och låter därmed fotona stå för färgerna och mönster. För att mjuka upp lite har jag använt en sk flair med ett hjärta på och stänkt ut några droppar svart mist.



Ha nu en underbar fortsättning på veckan och skapa lugnt!
/Helene - webmosterhelene




Inga kommentarer: