onsdag 30 januari 2013

Vårfärger!

Det är fortfarande vinter, men jag lockas av vårfärgerna nu.... För mig är vårfärger i allra högsta grad gult och grönt, så när jag fick de här coola October Afternoon-papprena i min hand visste jag att jag ville scrappa det här fotot på Charlie bland utblommade  maskrosor :) Färgerna var perfekta!

Jag började med att riva av en remsa av det gröna pappret, limmade fast det och stänkte sedan ut lite svart mist. Jag tycker de där stänken förhöjer det mesta!

Sedan sydde jag en vända med min symaskin och tog sen en av de älskade kakservetterna och limmade fast detta, fotografiet och en tag ovanpå mönsterpappret. Lite blomstickers från ett tillhörande stickersark och sammetsblommor gjorde mitt vårlika alster färdigt!






Hoppas ni har en underbar dag!!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: October Afternoon "Farm Girl - Rose trellis" (gulprickigt papper, baksidan av ett storblommigt papper), October Afternoon "Farm Girl - Barnyard" (grönt papper, baksidan av ett papper med bokstäver)
Dekorationer: October Afternoon "Farm girl Shape stickers" (stickers), Petaloo (blommor), kakservett
Färg: Dylusions "Black Marble" (svart mist)
Privat: bokstäver, tag

1 kommentar:

Nickan73a sa...

Vilken fin LO med fotot i centrum. Läckert att sy även på tagen.